Laura Pählapuu
VÕTA MIND OMA JÕKKE
Osatäitjad: Elsa-Hirte Epner, Joonas Koff, Laurits Muru, Michael Thomas Scotti, Risto Vaidla
09. – 28. detsember, 2018
NART – Narva Kunstiresidentuur
Galerii ruumid, 1. korrus
Joala 18, 20103 Narva
Avatud: K-R 12.00-20.00; L-P 12.00-18.00
#võtamindomajõkke #laurapählapuu #narvaartresidency #NART
8. detsembril kell 15.00 avatakse Narva kunstiresidentuuris Laura Pählapuu näitus Võta mind oma jõkke.
“Tip me in your smooth waters
I go in
As a man with many crimes
Come up for air
As my sins flow down the Jordan”
*Leon Bridges “River”
Oleme harjunud sõda võtma kui abstraktset poliitilist nähtust, kuid sõda on alati isiklik. Sõda on kõige äärmuslikum ruumi muutja – see toimub kellegi riigis, maalapil, kodutänaval, tagahoovis, korteris, toas. Idüllilistest maastikest saavad pommiaugud, baroksetest vanalinnadest rusud. Kirikud muudetakse haiglateks, koolimajad laskemoona ladudeks ning elumajad staapideks.
Vältides otsest vägivalla kujutamist, on kunstnik paigutanud sõdurid avalikku või privaatsesse ruumi, kuhu on lisatud pateetiline hollywoodlik muusika ning klassikalisest maalikunstist tuntud sümboleid. Ühes ruumis kohtuvad ülev-pateetiline ja absurdihõnguline moment, millega on dialoogis ajalooline kuju – Sadako Sasaki. Jaapani tüdruk, kes on Hiroshima tuumaplahvatuse ning laiemalt sõjaohvri sümboliks.
Laura Pählapuu näitus tegeleb ruumi tähendustega ning nende tähenduste muutumise uurimisega. Kunstnikku huvitab, kuidas lihtsate videolavastuslike vahenditega muuta formaalne puhas ruum allutatuks, kaotatuks, peatselt hävivaks.
Laura Pählapuu (s.1984) elab ja töötab Tallinnas. Ta on eksponeerinud oma loomingut KUMU kunstimuuseumis, Tallinna Kunstihoones, Projektiruum Märzis, Tartu Kunstimajas, Rael Artel galeriis, ArtDepoos ja Crous-Beaux-Arts galeriis Pariisis. Pählapuu on töötanud lavastuskunstnikuna Tartu Uues Teatris, Theatrumis, Von Krahli teatris, NO99 teatris, Vaba Lava teatris, Helsingi linnateatris jpt.
Suur tänu: Maria Elisaveta Roosalu, Eero Epner ja NO99
Näitust toetab Eesti Kultuurkapital.